Lekce pro zdraví

Krční páteřeHrudní páteřeBederní páteřeRamenaKyčlíRozhýbání pánvePloskaKolenoKarpaly

Sestavy podle času

20 minut40 minut60 minut

Posílení

PažíDolních končetinStředu těla

Pomůcky

OverballCvičebni pásUvolňování přes tenisáky • Žádné pomůcky

Podle polohy

V ležeVe stojeV sedu

Jiné

Cvičení pro těhotné • S videem • Bez videa

Pohyb kyčlí a jejich nastavení na naší pánvi je velmi závislé,
a mnoho z nás to neví.
Poté nás náš nejpřirozenější pohyb - chůze bolí,
mnoho lidí raději od chůze upustí,
a pohodlnost zvolí.

V hrudníku skryté jsou srdce a plíce,
málo s nim hýbeme a měli bychom vice.
Na hrudníku lopatky a ramena zavěšená jsou,
pažemi do všech volně pohyby jdou.

Pánevní dno je jako síť houpací,
Jedna z jeho funkcí je funkce svěrací.

Vše nad sebou podpírá,
když oslabené je či přetížené – moč uniká.

Dýcháním náš život začíná a jednou posledním výdechem skončí. Dech nás provází celým životem. Když ztratíme dar dechu, ztratíme život.

Pro správné dýchání nám byl dán plochý sval rozdělující hrudník od břicha – bránice. Důležitý sval nejen pro správné dýchání, ale i pro držení těla – stabilizaci těla a také má svěrací funkci.

Cítíte, že Vaše tělo se v hrudníku propadá vpřed, tuhnou Vám prsní svaly, které Vám tlačí ramena k sobě, možná se Vám hůře dýchá, protože se vpředu do hrudníku nemůžete nadechnout.

Poté pošlete lehkost a volnost na konec Vašich paží a protáhněte si karpální tunely – možná nevíte, co to je, ale cítíte bolesti či zatuhlost v zápěstí. Karpální tunely jsou vazivová poutka na začátku dlaně. Je to místo, kde může dojít k útlaku nervu, který jde do našich prstů – hlavně do ukazováčku, prostředníčku a prsteníčku.

Sedíte u počítače, chcete se soustředit na svoji práci, ale stále častěji Vás od Vaší práce odvádí bolesti a zatuhlost šíje.

Jak mám správně sedět u počítače a bez bolesti zad, na co vše myslet, když mám myslet na práci, emaily, telefonáty, schůzky, mám špatné pracovní prostředí….

Nejdříve si je důležité procítit si a umět aktivovat pánevní dno spolu s bránicí a správným dechem. Tím je důležité začít. A už jen správnou aktivací dna a dechu se nám může ulevit.

Veliké procento lidí dnes při své práci sedí, hrudník se jim vpřed propadá a záda mají hrbatá, ramena vpřed se stáčí a hlavu do předsunu tlačí. Sezení v kanceláři je úmorné pro naše tělo k dynamice stvořené. I člověk do výšky vytáhlý se zkrátí, pokud propad cvičením dotyčný nezhatí. Za 10 let tělo trpí bolestí a my s ním, o pár prášků na bolest denně víc snad smím. Nebo se rozhodni cvičit fyzioPilates a nebudeš již na záda trpět jako pes.