Lekce pro zdraví

Krční páteřeHrudní páteřeBederní páteřeRamenaKyčlíRozhýbání pánvePloskaKolenoKarpaly

Sestavy podle času

20 minut40 minut60 minut

Posílení

PažíDolních končetinStředu těla

Pomůcky

OverballCvičebni pásUvolňování přes tenisáky • Žádné pomůcky

Podle polohy

V ležeVe stojeV sedu

Jiné

Cvičení pro těhotné • S videem • Bez videa

Informace o posilovací lekci, jiných cvičeních a mém přístupu

Spousta z Vás již zvládá správné nastavení pozic, provedení cviků a proto jsme pro Vás připravili do rozvrhu „Posilovací fyzioPilates“ lekci: každé úterý od 16:15 s novou cvičitelkou Vlaďkou, která se stala v září certifikovanou cvičitelkou Pilates metody a v neděli od 18:00 se mnou – Štěpánkou.

Základy posilovací lekce fyzioChair budou stejné – protažení zad, nohou, rukou a příprava těla na větší zatížení, ale tato úvodní část zabere cca 20 minut – asi o 10-15 minut méně než při zdravotní lekci fyzioChair. Zhruba 2/3 lekce bude posilovací. Samozřejmě úroveň zátěže a pružin na fyzioChair si budete řídit sami. Mé doporučení: pokud nevíte, jak probíhá zdravotní lekce, máte mezery v nastavení pánve do neutrální pozice, v dýchání, aktivaci dna, nastavení páteře – než vyrazíte na tuto lekci – raději absolvujte několik lekcí zdravotního cvičení fyzioChair než se vrhnete do posilovací. Poté Vaše úsilí v posilovacích lekcích bude odměněno mnohem většími výsledky, formováním těla a správným držením, ladnou chůzí… 

 Mnohokrát jsem přemýšlela o doplnění zdravotního cvičení fyzioPilates o kondiční druhy: kruhový trénink, TRX, a jiné, abych vyhověla v pestrosti nabídky lekcí klientkám. Čím více klientů a klientek mi prochází rukama, mi dochází, že je potřeba dělat smysluplné cvičení pro zdraví zad, kloubů, správného dýchání, aktivace dna, správného posílení břišních svalů, paží a nohou, stabilizace, které nejen mojí generaci chybí, ale těm nastupujícím generacím o mnoho více. Představa, že bych klientky „ poškozovala“ ve svižném tempu na kruhovém tréninku, kde v rychlosti nejsem schopná uhlídat správné nastavení, koukat se na kolena do X při dřepech, propadlé hrudníky při klicích, rekurvovaná kolena, která nestíhám opravovat, protlačené lokty, ramena k uším, váhu těla nad špičkami místo vzadu…a potom jim řekla, že potřebují zdravotní cvičení, aby to, co si ničí, si zdravotním zase cvičení spravily. Jsem vděčná, že jsem se rozhodla před více než rokem a půl jít cestou zdravotního cvičení, mít čisté svědomí a dělat to, čemu věřím, co mi přijde v dnešní době smysluplné.

Jako kardiovaskulární trénink je nejlepší chůze – chůze venku v přírodě, klidně i na pásech, s hůlkami, klusání, indiánský běh. Je to náš nejpřirozenější pohyb a celý první rok našeho života a někdy i více se připravujeme, trénujeme, posilujeme, učíme se pozice, kterými se dnes zbavujeme problémů se zády a klouby, abychom kolem prvního roku života udělali první krok, poté už chodili, běhali. Moderním a novým cvičením se samozřejmě nebráním, pokud je to pro dobro správného držení těla, vychytávky a novinky na poli dýchání, aktivace dna, kvalitnějšího posilování. Určitě nepůjdu s moderní vlnou jen kvůli tomu, že to dnes cvičí každý nebo abych měla více klientů – přiznám se, že se mi s tím někdy bojuje špatně. Proto opět nabídka, kterou zatím jen málokdo využil: chodit se mnou na procházky a budovat si při nejpřirozenějším pohybu kardio kondici.

Krásný den přeje,
Podpis