Lekce pro zdraví

Krční páteřeHrudní páteřeBederní páteřeRamenaKyčlíRozhýbání pánvePloskaKolenoKarpaly

Sestavy podle času

20 minut40 minut60 minut

Posílení

PažíDolních končetinStředu těla

Pomůcky

OverballCvičebni pásUvolňování přes tenisáky • Žádné pomůcky

Podle polohy

V ležeVe stojeV sedu

Jiné

Cvičení pro těhotné • S videem • Bez videa

Důkladné protažení dolních končetin

Celá následující série bude zaměřena na dolní končetiny. Na jejich zdraví, lehkost, pružnost a sílu. Abychom mohli posilovat na dolní končetiny, tvarovat je a zeštíhlovat – nejdříve je potřeba je protáhnout, dostat do správné pozice s naším trupem.

Naše zkrácené svaly ztrácí svoji pružnost, dlouhodobě zkrácené svaly se postupně mohou přeměňovat na vazivo, které se protahuje hodně obtížně, ovlivňuje to tok lymfy v našich končetinách. Vnímejme rozdíl před a po protahování, vnímejme ten život, který se v našich nohách rozproudí, to teplo. Je to jako bychom vyčistili nějaký potůček či potok a začala v něm proudit čistá voda. Mnoho z nás trpíme na otoky dolních končetin a problémy s lymfou – dlouhé sezení k těmto problémům přispívá. Důležité je pravidelné protahování, pravidelná chůze – denně máme ujít 10000 kroků – cca 5km, cévní gymnastika. Pojďme krůček po krůčku či krok po kroku dávat zdraví do našich nohou.

Krásný den přeje,
Podpis