Lekce pro zdraví

Krční páteřeHrudní páteřeBederní páteřeRamenaKyčlíRozhýbání pánvePloskaKolenoKarpaly

Sestavy podle času

20 minut40 minut60 minut

Posílení

PažíDolních končetinStředu těla

Pomůcky

OverballCvičebni pásUvolňování přes tenisáky • Žádné pomůcky

Podle polohy

V ležeVe stojeV sedu

Jiné

Cvičení pro těhotné • S videem • Bez videa

Tenisroll - Uvolnění svalů pánve a zad

Záda – jak často nás bolí a jaké s nimi máme problémy. Bederní část páteře – tak křehká část těla – 5 obratlů spojených svaly, vazy, mezi nimi jsou ploténky. Není žádná kost, která by nás držela vpředu na břiše. Jsou tam pouze svaly a uvnitř vnitřní orgány – a pro zdraví naší bederní páteře musí spolupracovat břišní svaly, pánevní dno správnou aktivitou, bránice správným dechem a vnitřní orgány pro vytvoření nitrobřišního tlaku.

Nemáme problémy jen s bederní částí páteře, ale i další úseky jsou křehké, a jakmile máme problém s jednou částí – odrazí se ta na dalších částech. Pokud cítíme, že máme svaly podél páteře stažené, můžeme na uvolnění použít Tenisroll. Výhodou domácího Tenisrollingu je, že je kdykoliv po ruce, nemusíme čekat na maséra, intenzitu si sami volíme a stažené svaly postupně uvolňujeme, můžeme zůstat na jednom místě jak dlouho cítíme, že to svaly potřebují, pokud je to hodně nepříjemné, můžeme lehce povolit. Pečujte o svá záda, ať nás dlouho podrží ve vzpřímené pozici :-)

Krásný den přeje,
Podpis

Tenisroll

1. část - Masáž plosek pro jejich uvolnění a uvědomění

2. část - Uvolnění hýžďových svalů

3. část - Uvolnění svalů pánve a zad