Lekce pro zdraví

Krční páteřeHrudní páteřeBederní páteřeRamenaKyčlíRozhýbání pánvePloskaKolenoKarpaly

Sestavy podle času

20 minut40 minut60 minut

Posílení

PažíDolních končetinStředu těla

Pomůcky

OverballCvičebni pásUvolňování přes tenisáky • Žádné pomůcky

Podle polohy

V ležeVe stojeV sedu

Jiné

Cvičení pro těhotné • S videem • Bez videa

Nápravné cvičení a každodenní vnímání

 Je skvělé, když se rozhodneme cvičit nápravné či zdravotní cvičení, protože začneme mít problémy se zády, klouby a necítíme se dobře. Správné cvičení 1x, 2x či 3x týdně je skvělý začátek, ale….

Ale ani tři hodiny zdravého cvičení týdně nás nezachrání od problémů, pokud strávím kolem 8 hodin denně v sedě u počítače, či v autě, nebo v jedné strnulé pozici v práci.

Pokud chcete změnit nastavení těla, je důležité, aby Vás někdo upozornil na Vaše špatné návyky při běžném pohybu, při sedu, při stoji, mluvení. Už jen špatné dýchání či naučené špatné pohyby rukou při mluvení nám mohou postupem času vyústit ve velké problémy.

Je lehké si nechat něco opíchat – pokud je lékař kus – proč ne, vzít si tabletku – ano, pokud už to nemohu vydržet a hroutím se, nechat se odblokovat, zmobilizovat, narovnat… Vše, co jsem předtím vypsala jsou pasivní způsoby, jak řešit problém. Dlouhodobě vyřešíte svůj problém tím, že rozluštíte, co je špatně, budete to vnímat, kdykoliv to uděláte a nahradíte to správným postavením.

Správné sezení

Při sedu máme na výběr několik možností, jak sedět: shrbeně v hrudníku s vyjetou hlavou vpřed, se stlačeným hrudníkem a špatným dýcháním, se stlačeným břichem při opírání se o opěradlo vzadu, ani noha přes nohu není ideálním řešením. Co zkusit sedět na sedacích hrbolech, zahýbat si pánví a zjistit, kdy cítím příjemné nastavení pánve s bedry, od sedacích hrbolů se vytahovat v páteři příjemně nahoru , správně aktivovat střed těla.

A cesta k napravení?

  1. Najít špatné návyky sezení, stání či pohyby při mluvení pomocí odborníků

  2. Vnímat to, cítit to – napětí či relax

  3. Naučit se správný sed, stoj

  4. Správný stoj a sed aktivně cvičit

  5. Mít cvičební program k posílení zafixování správných pozic

  6. Každý den věnovat 10 minut cvičení

  7. Opakovat dokolečka dokola 2-6

 

Jako návod na správný sed můžete použít náš videonávod. 

Mnoho úspěchů přeje,
Podpis

 

Podobné články:

Kancelář - Návod na správný sed pro zdravá záda